Co mě tu překvapilo

11.10.2018

I když stereotyp o Americe, který znám z knih, filmů a seriálů je celkem pravdivý, je tu spostu věcí, které jsou jinak a překvapili mě. Něco se týká jen Orindy nebo Kalifornie, něco celé Ameriky. Vím, že se to netýká všech lidí a všech míst, tak to berte jen jako mé postřehy. Bude to časem přibývat.

1. Pořád vodu a do všeho led.

Američané pijí pořád vodu. Čistou vodu. A s ledem. Jejich posedlost ledem ve všech nápojích prostě nechápu. V restauraci vám vždy přinesou nejdříve vodu s ledem a když si pak objednáte třeba džus nebo kolu, tak vám to také přinesou s ledem. A ve většině domácnostech mají jako součást mrazáku stroj na led.

2. Je to kultura aut.

Ohledně aut mě překvapily tři věci. Zaprvé, množství starých aut v ulicích. Je tu spoustu starých kabriletů, ikonických Volkswagenů transportérů a brouků.

Když jsem přemýšlela nad tím, co českého kromě piva by tu lidé mohly znát, napadla mě Škoda. To jsem se ale velmi mýlila, škodovku jsem tu za ty dva měsíce ani jednou neviděla. Všichni mají buď staré kabriolety, jeepy, hyundai, BMW, Mercedes nebo Subaru. A vidět na silnici luxusní auto jako Ferrari nebo Jaguár zas tak neobvyklé není.

Auta tady řeší nejenom pánové v letech, ale i dcery s maminkami  a 16leté středoškolačky. Vždycky  mě to pobaví, protože si nedokážu představit, jak ve škole řešíme, jaké auto nám rodiče koupí.

3. Američané nemají styl.

Jedna věc, co mě hodně překvapila je, že velká část amerických studentů nemá styl. Dost lidí nosí do školy tepláky, velké mikiny a kluci nosí teplákovité kraťasy. Lidi (asi teda kromě mě) to nesoudí a vlastně obecně neřeší, jaké oblečení kdo nosí. To je sice fajn, ale asi bych byla radši, kdyby se oblékali tak, aby to nějak vypadalo. Protože to není nejhezčí pohled.

4. Tlustí lidé tu skoro nejsou.

Tohle je Kalifornie. Kalifornie je bohatá. Obezitou trpí hlavně chudí lidé, protože zdrsvé jídlo je drahé. Tady moc chudých lidí není. Takže ani moc obézních lidí. Tady tenhle americký stereotyp neplatí. 


© 2018 Marie v Kalifornii. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky