Další cesty do San Francisca

10.10.2018

Od mé první návštěvy San Francisca uplynuly jen dva týdny a jela jsem tam znovu. A znovu. A znovu. Je to naprosto fascinující město a pořád mám co objevovat. Tak bych vám ráda povyprávěla o mých návštěvách.

Když jsem trávila víkend s host rodinou jednoho z bývalých studentů, v neděli jsme vyrazili do San Francisca. Z dálky to vypadalo na typický mlhavý den, po několika hodinách se ale krásně vyjasnilo. Nejdřív jsme vyrazili na Moraga steps, což jsou krásné schody s mozaikou, které vedou na kopec s vyhlídkou. V té chvíli se mlha začala trhat, takže jsme měli krásný výhled na oceán, Golden Gate Park, Financial disctrict i celý zbytek města. Pak jsme se šli projít podél pobřeží s výhledem na Golden Gate Bridge. A nakonec jsme ještě šli na pláž, kde posedávaly skupinky lidí a opravdu to mělo atmosféru místa, kde se zrodil festival Burning man.

Moje další návštěva San Francisca byla se dvěma spolužačkami z Francouzštiny. Protože jsou už v posledním ročníku na Miramonte, už mohou řídit a tak jsme jeli autem. Obdivuji kohokoliv, kdo dokáže v SF řídit a když je někomu 17, tak dvojnásobně. Nejdřív jsme jely na Marina green, velká odpočinková plocha s výhledem na Golden Gate Bridge. Zase výhled. Ale to už je prostě podstata San Francisca, je tak kopcovaté, že tu jsou výhledy všude. Poté jsme vyrazily do Chinatown. Když jsme konečně zaparkovaly, koupily jsme si typickou čínskou cukrovinku a vyrazily do města. Chinatown je skvělé místo pro lidi s komplexem ze svojí malé výšky, protože tam jsou všichni ještě menší. Chinatown je pastva pro oči barvy, lidé, jídlo, domy, dekorace. Po půl hodině jsme konečně našly slavný vstup do Chinatown - Dragon gate, protože to je prostě nutnost. Pak jsme se ještě zastavili ve známémsídle liberálů - knihkupectvi City lights. Daly by se tam strávit hodiny. Poté jsme ještě jely na oběd do Japantown, které je menší a jedná se v podstatě jen o nákupní centrum s japonskými obchůdky a restauracemi. Nejdříve jsme si prošly obchodyplné fixiček, čajových šálků a pokémonů. Pak jsme si daly tradiční nudlovou polévku. Jídlo sice japonské, ale porce opravdu americká. Tímto jsme zakončily náš výlet a jely zpátky domů.

Další má návštěva SF byla s mojí host rodinou. Moje host maminka pořádala večeři na oslavu výročí své právnické kanceláře, takže jsme ve čtvrtek po škole vyrazily do SF, tentokrát do Financial district, kde jsem ještě předtím nebyla.  Nejdřív jsme šly do kanceláře mojí host maminky a poté už do restaurace, která byla tak pět minut pěšky. I když byste to pravděpodobně nečekali, Financial district je celkem zajímavá čtvrť. Plno věžáku a budov s kancelářeni, moderní architektura, ale i pár starších cihlových domů. V restauraci bylo plno dobrého jídlo a milých lidí, které jsem nadchla pro návštěvu České republiky. To ale nebyl hlavní důvod mojí návštěvy, jela jsem hlavně kvůli návštěvě ikonické Ferry building, která se nacházela jen na druhé straně ulice. Je to krásná budova z 19. století s věží. Vyplouvají odtud lodě a trajekty na Alcatraz a po celé zátoce. Vevnitř je plno malých obchodů se suvenýry, rybami, knihami. Dokonce jsem tu našla knihu This is San Francisco od českého autora M. Šaška. Pak jsem se ještě prošla po nábřeží a vrátila se zpátky do restaurace.

Moje poslední návštěva byla tuto neděli. Jela jsem se svýma kamarádkama ze školy BARTem a měly jsme v úmyslu jít na pouliční festival ve čtvrti Civic center. Prošly jsme se po farmářských trzích, ujídaly ochutnávky (popravdě jen já, prý to je strašně evropské) a holky chtěly hlavně jezdit na kolečkových bruslích, ty ale půjčovaly jen s dohledem rodičů, tak jsme měly smůlu. Pak jsme se jen tak procházely po městě, posedávaly v kavárně a napodobovaly britskou angličtinu. Na oběd jsme jely do Chinatown, protože dvě z mých kamarádek tam nikdy nebyly. Tak se paradoxně byla ta zkušená. Po krátké procházce jsme si objednaly jídlo, ale já jsem si stihla jen pár soust, protože jsem se musela sejít s mojí host rodinou. Měli jsme totižjít na Broadway muzikál. Divadlo naštěstí nebylo daleko a moje host rodina se opozdila, takže jsem to stihla. Představení On your feet je příběh kubánsko-americké zpěvačky Glorii Estefan s jejími písněmi. Nikdy jsem žádný opravdový muzikál neviděla, takže to byl opravdu zážitek. skvělá hudba, krásný tanec. Po představení jsme ještě šli na večeři do německé restaurace v Hayes Valley, což je moc příjemná čtvrť plná místních lidí a dobrého jídla. Tak jsem si dala bramboráky. Hezky česky. (Teda německy). Poté jsme se ještě prošli po té čtvrti, dali si zmrzlinu a jeli domů.

© 2018 Marie v Kalifornii. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky