Víkend v Yosemite

15.01.2019

Na začátku bych se ráda omluvila za dlouhou neaktivitu. V nejbližších dnech se pokusím napsat články o tom, co jsem v posledních dvou měsících viděla a zažila. Začnu s víkendovým výletem do Yosemite, kam jsem s mojí host rodinou jela na začátku listopadu. Vyjeli jsme v sobotu ráno a cesta trvala něco málo přes 4 hodiny. Po poněkud nudné první polovině cesty jsme vjeli do hor a to už nás čekaly krásné výhledy a pár malých městeček, která vypadala jako Twin Peaks. Zastavili jsme na oběd v malé restauraci, kde jsem si dala nejlepší sendvič, který jsem kdy měla. Ale v Americe je skoro každé jídlo jedno z nejlepších, co jsem kdy měla.

Když jsme vjížděli do Národního parku, všude bylo plno spálených stromů jako památka na loňské požáry. Cestou jsme jeli okolo Tunnel View, nejzámnějšího výhledu na Yosemite. Když už jsme dojeli do údolí, zastavili jsme po dlouhé jízdě a prošli se k vodopádu Bridalveil. Bylo krásné vidět všude to podzimně zbarvené listí, to totiž jinde v Kalifornii moc není. Poté už jsme se ubytovali v takzvané Tent Cabin, což je vytápěna chata, která má místo stěn plachtu. Pak jsme se prošli k vyschlému Mirror Lake a protože už se stmívalo, jeli jsme na večeři do ikonického hotelu Majestic. Cestou jsme ještě vidděli krásný výhled na Half Dome ozářený západem Slunce. 

Ráno jsme vyrazili na hlavní hike k Vernal Falls. Mojí host ségru bolela noha a já chodím celkem rychle, tak mi řekli, ať jdu napřed až k vodopádu a pak je potkám cestou zpět. To jsem uvítala, protože americké tempo není nic pro mě. Užívala jsem si krásné výhledy a vylezla až nahoru k vodopádu. I když na podzim jsou všechny vodopády v Yosemite mnohem slabší než začátkem jara, bylo to krásné. Poté už jsme jeli zpět do Orindy. Musím říct, že i když jsme jeli jen na jednu noc, stálo to za to a mám v úmyslu tam ještě někdy jet a třeba i horolezit, protože Yosemite je považováno za ráj pro horolezce.

Týden potom co jsme jeli do Yosemite, jsme jěště šli do kina na film Free Solo. Jedná se o příběh Alexe Honnolda, amerického horolezce, který v létě 2017 vylezl skálu El Capitan bez lana. El Capitan je 900 metrů vysoká žulová skála v Yosemite a jedná se o jednu z nejvyhledávanějších horolezeckých lokalit. Ten film opravdu doporučuji, pro mě to bylo zvlášť silné, protože jsem tam pár dní před shlédnutím filmu byla. 

© 2018 Marie v Kalifornii. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky